Retur och reklamation

När du tagit emot din beställda produkt ber vi dig så snart som möjligt att undersöka om leveransen motsvarar orderbekräftelsen, om produkten blivit skadad under transport eller har fel eller brister. Om du skulle behöva returnera eller reklamera din vara så följer du stegen nedan.

Hur returnerar jag en vara?

Du som privatkund har rätt att ångra ditt köp under vissa omständigheter. Vid köp via vår hemsida gäller ångerrätt i 14 dagar och vid köp i någon av våra butiker erbjuder vi öppet köp i 7 dagar för privatpersoner. Produkten måste vara oanvänd och oskadad samt att originalförpackning och plombering är obrutet. Du kan returnera en vara genom att antingen besöka någon av våra butiker eller hantera ärendet via webben.

För returer via webben måste du föranmäla ärendet genom att fylla i nedan formulär. I din anmälan behöver du ange kvittonummer eller ordernummer. Sedan skickar vi dig ett bekräftelsemejl som innehåller en retursedel som du fäster på paketet, som du själv packar i tillbörligt emballage och lämnar in till ett PostNord ombud. Returen ska skickas som företagspaket till angiven adress på retursedeln. Du som kund står själv för returfrakten. Återbetalning, minus fraktkostnad, sker snarast på samma sätt som betalning erlades och efter att varan är returnerad till oss och ångerrätten är godkänd av oss.

Hur kan jag reklamera en vara?

Du som privatperson har utöver leverantörens garanti en reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel men vi ber dig reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Du som företagskund måste åberopa eventuella fel i varan senast 7 dagar från fakturadatum för att kunna åberopa att en vara är felaktig. Du kan reklamera en vara genom att antingen besöka någon av våra butiker eller hantera ärendet via webben.

För att reklamera en vara via webben måste du föranmäla ärendet genom att fylla i nedan formulär. I din anmälan behöver du ange kvittonummer eller ordernummer. Sedan skickar vi dig ett bekräftelsemejl som innehåller en retursedel som du fäster på paketet, som du själv packar i tillbörligt emballage och lämnar in till ett PostNord ombud. Returen ska skickas som företagspaket till angiven adress på retursedeln. Återbetalning sker snarast på samma sätt som betalning erlades och efter att varan är returnerad till oss och reklamationsrätt är godkänd av oss

Läs mer om regler för returer och reklamationer i våra köpvillkor

Föranmälan vid retur eller reklamation

I din anmälan, ange kvittonummer vid köp i butik och ordernummer vid köp online.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.